Måndag igen...

Förra veckan gick hur fort som helst. Jag jobbade alla dagar sedan vi kom hem från Älvsbyn, även lördagen. Så i lördags när jag kom hem var Johan ganska pigg, han hade varit  och handlat till middagen. Det fick bli baconinrullad fläskfilé i ugn och bakpotatid samt en mögelostsås som är hur god som helst. Bara creme fraiche och en bit Kvibille ost "gräddädel" Mums. Så vi hade en mysig middag på två och sen såg vi film hela kvällen. 

Denna osten plus en liten cremefraiche naturell. Smula osten med en gaffel och häll över creme fraichen, salta lite och lite svartpeppar. Mums! Passar till kött, grönsaker eller vad man nu vill.

Söndag sov vi ut. Eller vi blev väckta klockan 10.00 av en som ringde och skulle komma med våran IKEA tv-bänk som vi beställt. Men dom skulle bara ringa och höra om vi var hemma på ons mellan 17-21.00 för då skulle dom dyka upp med den! Spännande! Tror det kommer bli supersnyggt. Johan var glad att den kom på kvällen för på tors åker han till sundsvall och jobbar så han tyckte att jag skulle montera den då han är borta. Kanske lika bra det, då har jag då iaf något att göra efter jobbet, och att det är bättre att göra det själv. :)
Så vi åt i oss lite frukost och sen började vi städa hela lägenheten. Allt och hur noga som helst. I 2 timmar städade vi båda två, mycket rent och fint fick vi det. Skönt, känns som att man har puttat det åt sidan nu ett tag. Bara snabbstädat senaste gångerna.
Sen följdes vi och veckohandlade och for hem för att grädda plättar till middag. Hur gott som helst! Länge sen man gjorde det. Med sylt och grädde till höll vi på att äta ihjäl oss. :)
Sedan blev de mer film och mys i soffan, det var vi värd. Men vi lessnade att se film efter ett tag så vi satte oss vi köksbordet och spelade sällskapsspel till 23.00! haha men skrattade massor. Hur man nu kan ha så kul på 2! Men det hade vi. Spelade bl.a Veolia spelet som vi fått i julklapp.

Måndag har jag jobbat. Och massor har vi  fått gjort också. Jag hade ingen lunch med mig så det fick bli en lunch på café Starz utanför butiken. Potatis och fläskfilé med sås och sallad var väl ingen dålig måndagslunch! Och till mellanmål kom Lars med semlor till jag och Monica och han. Oj så gott! Årets första semla! Mums!
Nu sitter jag vid datorn och Johan spelar tvspel med killarna. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, finns inte så mycket att se på tv ikväll insåg jag. Men det blir nog att inta sovrummet och tv:n ändå och bara sappa mellan kanalerna tills man hittar något intressant att titta på.  Svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0