Brödbox!!

Ja idag har jag och Annelie strosat på byn och gjort lite ärenden. Vi ringde till Åsa och frågade om hon ville ha en lunchdate med oss. Och självklart nappade hon på det. :) Så det blev en kycklingsalsa på Café Storgatan och en kopp kaffe. Sedan åkte vi upp till bussgaraget där Annelie och Minette hade sin samling inför en kommande loppis. Och som jag gjorde ett fynd. Längst upp på en kartong låg den, och den bara tittade på mig! Haha. Inte fick dom sälja den, ut ur garaget gick jag med boxen under armen. Vidare till Gårdings där vi köpte sprayfärg så jag kunde snygga till den. 
Så det är vad jag pysslat med under kvällen. Det blåa blev till vitt och en söt text på luckan så man inte glömmer vad den är till för. Texten fixade jag genom att gå in på Word och valde en fin stil på texten som jag gillade, skrev ut den och kopade den på ett genomskinligt ark som vi la på en overhead och så var det bara att försöka rita av det och inte stöta. Då hade man konturerna, då var det bara fram med pensel och svart färg och börja fylla i med en lite skakig hand som var rädd att slinta :)  Och som jag är lycklig över den!! 

Titta på mitt verk
Före



Såhär ser alltså färgen ut, nedre bilden blev lite konstig, ser ut som om den är beigegul eller nåt.


 

Nu ska jag gå och äta kvällsmat innan jag ska se film med Johan!

Kommentarer
Postat av: hanna

Snygg :)

2009-07-09 @ 23:47:08
URL: http://nystis.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, va duktig du är! Skitsnyggt!



Okej, ni kommer inte ner för ens så sent. Vi kommer att åka till Slovenien sista veckan i Augusti. (tror vi åker den 23) Men vi har ju ett heeeeelt år på oss att hitta på roliga saker och mysa om vi inte hinner innan skolan börjar! :)



I morgon drar vi på roadtrip! Det ska bli så kul!

Stor kram till dig vännen

2009-07-10 @ 00:07:15
URL: http://mariaemb.blogspot.com
Postat av: fanny

vad duktig du är emma :)

2009-07-13 @ 09:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0