Lördagen

Ja idag har man jobbat mellan 11.30-16.15, så man fick sig en liten smygsovmorgon! Härligt. Dagen har vart jätteroligt idag, skrattat och haft oss på butiken. Jag hade även med mig lite lördagsfika som bestod  av delicatoboll till kaffet! Mumsigt värre. Hann med att äta i oss varsin mellan alla kunder.

Sedan blev det en promenad hem till Johan som hade varit och handlat inför middagen. Ett middagsförslag som kom från Marina som jag jobbade med idag. Så det fick bli hemgjord klyftpotatis, kyckling och sallad. Samt lite vitt vin.




Middagen
Klyftpotatis:
Klyfta upp potatis, strimla över ojla och smör, pressa ner 2 klyftor vitlök, krydda med salladskrydda/örtkrydda. In i ugnen på 225-240 grader tills de är klara.

Kyckling:
Koka kycklingfilé i mörk oxbuljong tills de är klara sedan steker man dom lätt  tillsammans med lite svartpeppar, salt och lite marinad så de får en fin färg. De är verkligen saftiga efter att de kokats. Och får en god smak efter buljongen.

Hacka sallad till och njut av en god måltid!

Nu ska vi gå till Lars och Monica och hälsa på!
Har även fått veta att vi får hyra en lägenhet i stockholm! Den ligger på kungsholmen, där även min skola är! Härligt att ha klart med boende. Så vi har verkligen något att fira i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0