Soliga måndag och min 1:a semesterdag!

Det var nog den kallaste midsommarafton jag kommer ihåg i mitt liv i fredags! Huvva man saknade verkligen solen. Torsdag kväll kom vi till älvsbyn och åkte till stuga i arvidsträsk och övernattade. Det är så mysigt att sova där i våran lilla sovstuga som vi alltid övernattar i när vi är där. Allt är allldeles tyst man kan höra någon kotte ramla mot taket ibland. Och i torsdags var det kyligt i stugan och elementet stod väl på 15 grader så vi la oss under två täcken båda två tillsammans. Så till nästa kväll var det inte lika kallt så vi ångrade oss nästan att vi höjt värmen för då klarade man att ligga under sitt eget täcke. haha Så jag kanske ska sänka värmen i smyg :)

Fredag, midsommarafton bestod i en massa god mat ute i en stuga på havsbadet. Silllunch och marängtårta med grädde och jordgubbar till efterrätt, sedan blev det grillat till middag. Var bara vädret som fattades och så klart Johans kusin Linus och Sandra som inte var med i år! Inte bra! :)
Så efter 00.00 satte vi oss alla i bilen och åkte iväg tillbaka till arvidsträsk och sov.

Lördag, midsommardagen sov vi länge och bara myste hela dagen i stugan. Eller inte alla kanske, det var några saker som skulle göras, bryggan skulle sättas ner i vattnet och fixas innan så den skulle flyta bättre. Så det pysslade Lasse, Johan och Karl-Johan med. Jag och Annelie löste lite korsord och Minette kollade så ingen skulle få bryggan över sig.
Sedan önskade jag mig en bastustund innan maten så då eldade Johan igång den så jag och Annelie kunde hoppa in i värmen tills vi inte orkade nå mer och jag hade nästan gnuggat upp allt skinn. Super härligt och ren in i porerna tror jag att jag blev :) Välbehövligt efter utlandsresan då man blir så torr efter att man kommer hem.
Sedan blev det surströmming till middag! Mums. Klämde väl en sådär 4 stycken fiskar med potatis, lök och mjukt tunnbröd! Oj så gott!

Söndag vaknade vi upp i stugan och steg upp till frukost på den inglasade altanen. Så jag åt i mig och sedan tog jag bilen och åkte ner till systeryster och hälsade på. Där blev jag bjuden på mat till både lax till lunch och grillat middag och stannade ända till 21.30 innan jag tog bilden till byn för att sova med Johan på Lokgatan. Dom har inte riktigt bosatt sig i stugan än men till helgen blir det.

Måndag ringde väckaren klockan 07.15 och jag skulle skjutsa Johan till Kallax så han kunde ta flyget till Malmö för att jobba. Så jag var tillbaka i älvsbyn runt 10.00 och då forsatte jag färden till Peter och Lena. Där var det Lena och barnen som var hemma och så fick jag lunch där och sedan lekte jag ett tag med flickorna medan lena åkte till barnmorskan. Efter det blev det att ta bilen till Bertil och Maggan för att se deras nya hus som dom flyttat till. Kaffe och fika ute i solen och varmt och skönt var det! Härligt med värme nu!! Och på min första semesterdag också!
Sedan åkte jag med mamma till henne och Janne i roknäs och där åt vi god middag. Lena och barnen följde också hit och ska sova över. Så vi hoppas på fint väder imorgon också så vi kan vara ute och sola imorgon :)
Annars blir det nog att ta det lugnt, på onsdag morgon åker jag tillbaka med mamma till byn då hon ska jobba. För på torsdag blir det ju Stockholm på förmiddagen! Kul!

Kan tyvärr inte lägga ut några kort idag. Har inte möjlighet att föra över dom till Jannes dator så dom kommer sen. Det får bli ett inlägg med blandade bilder sen då det blir möljligt. Har så många fina sommarbilder! :)

Nu ska vi äta jordgubbar, fruktsallad och grädde till kvällsmat! Mums! Svejs

Kommentarer
Postat av: Sandra

Förlåt Emma! Vi ska gottgöta er, I PROMISE!!! :D

2009-06-22 @ 20:25:31
Postat av: Linus

Ni hade ju våra barn att umgås me i alla fall.. :)

2009-06-22 @ 21:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0