Riktig födelsedagshelg!



Fredagen var min riktiga födelsedag och det var riktigt kul att jobba. Blev uppvaktad av så många under arbetstid! Man träffar ju ganska mycket folk när man jobbar på stan..och fyller en fredag då många är i farten. Så Monica och Lars kramade mig så fort jag kom in i butiken, Lars pappa grattade mig, Monicas mamma kom med en blomma som var så söt...hon visste även att hon skulle ge mig något som man inte behövde vattna så ofta för mina fingrar är ju inte dom grönaste! :)
Under lunchrasten kom Jenn på besök med presenter, 2 stycken ljusstakar/hållare. Mycket fina...märket Cult som är ett "kusinmärke" till våran vardagsporslingseri More. Och så klart visste hon ju det.
Hem kom jag och tog bilen för att hämta Johan på flyget, åkte direk för att sedan hämta upp mamma och Janne på hotellet. Och alla hade massor med saker i händerna med sig!
Annelie och Lars-Erik hade skickat micron med mamma så jag fick den så snart som möjligt! Och den var hur fin som helst! Matchade verkligen in i köket hos oss. Men jag tvivlade aldrig på Annelies val, hon vet vad vi gillar!
Mamma hade även med sig en present av Patrik och Åsa, Renklämmor!!!! Mums så länge jag velat ha sånna i frysen, perfekt till frukost eller mellamålen mina. Och dom är ju så goda!
Sedan hade mamma och Janne massa presenter: Badskum, en liten sil, en badrumsmatta och en digital köksvåg i silver!
Johan kom inte heller hem  med bara ett paket, utan 4 st! Massa godis från Arlanda, en chokladfondue ( som kommer bli perfekt till våra tjejfester då vi ska fondua alla rätter!)
Och ett litet litet paket, mitt favvo, guldörhängen! Jättesöta och ett mycket bra val av han.
Av Lars och Monica fick jag 8 glas, Eva Solo, jätte fina och nu har vi 12! Det behövs i våra skåpar.
Tror inte jag glömt nåt nu! :)

Jo jag kom på att på kvällen hade jag ju tårtbjudning, Jag, Johan, mamma, Janne, Jenn och Sandra var här! Både Sandra och mamma kom med tulpaner! Och det är ju så fint! Vi åt en mycket god tårta, så god att nästan ingen orkade av det andra fikat utan tog om av tårtan istället!
Sedan blev det surr för tjejerna i köket till nästan 23.00 medan Johan och Janne satt vid tv:n :)
En mycket trevlig födelsedag!! Tack till alla!

Lördag jobbade jag och efter jag slutat väntade mamma på mig i stan och vi följdes hem till oss för att göra iordning middagen, Johan och Janne satt och såg hockey när vi kom hem och drack lite öl, mådde ganska gott kan man säga.
Vi åt massa god mat, och cheesecake till efterrätt. Sedan sjöng vi alla lite Lips (singstar xbox) och skrattade.
Efter det blev det sällskapsspel i köket med så det kan låta. Och det är ingen lek att spela med Janne och mamma i ett lag. Janne kunde alla frågor och alla låtar, och mamma var inte långt efter i kunskap. haha vi blev utklassade 2 omgångar! :) Men värdiga vinnare var dom iaf!

Nu har jag just vaknat och Johan sover fortfarande, jag ska mumsa i mig en renklämma och kring 11.00 eller 12.00 kommer nog mamma och Janne hit, vi måste ju äta upp sista av tårtan och så kanske vi hinner med någt kul idag med innan dom far hem. Jag vet inte vad planen är faktiskt, men vi får väl se, dom kan känner att dom rantat nog mycket och vill börja köra hemmåt innan det blir allt för mörkt.
Svejs






                     






Kommentarer
Postat av: Malin G

Ja men mumma, de e såååå grymt gott doppa frukt i smält choklad..

Förra gången hade vi ljus blockchoklad, i helgen hade vi marabou´s vanliga ljusa mjölkchoklad, fi faan så fantastico!!! =D PÖZZ!!

2009-03-08 @ 20:53:11
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0