Längtar efter.....

Våran fina lägenhet i Umeå, vill ha såhär fint nu under julen! Titta på diskbänken, varma lussebullar ligger på kylning...


Mmm mjukkakan som jag bakade i vintras innan jul...


Köket i sin vanliga glans :) med lila och mossgrönt


Bästa tv:n med bra ljud!


Vårat bubbelbad som man ser i bakgrunden! Såå härligt med ett värmande bad!


Köket...


Min assistens, nu har vi inte ens en elvisp! :)


Finköket med vår omgjorda brödbox som jag sprayat vit och textat BRÖD med pensel och svart färg.


Detta är kylen i lägenheten, kylt vatten att ta. Sedan en till bredvid som är fys som man kan ta iskuber från!

Är ibland svårt för mig att förstå att detta står i vår lägenhet i Umeå medan vi bor här! Under julledigheten ska vi hit och bo, bada varje morgon och kväll! Tvätta i egen maskin och ta is från ismaskinen i massor! Sist men inte minst...diska i diskmaskinen!! Längtar till julen! 

Det var iaf några bilder jag hittade då jag kollade tillbaka i min blogg. Känns lite tråkigt att vara så långt borta från det nu men samtidigt har vi det ju bra här! Och just nu vill jag inte bo någon annanstans, men saknar det fina med lägenheten i Umeå och allt det vi lyckats bygga upp, dock materiella saker...med möbler och annat i alla skåpar osv, här finns det man behöver så det går ingen nöd på oss men jag har inte vant mig än vad vi har i skåparna och inte har. I sommar hade man allt om man skulle göra något, nu har man inte ens en elvisp! haha, nästan tomma skåp här och allt man äger finns i Umeå :) Men det känns skönt att veta att allt detta bara står och väntar på oss i vår lägenhet. Men det är ju bara ett år och då får vi se vart vi hamnar efter denna sommar då jag slutat skolan :) tar vi grejerna hit eller åker vi tillbaka :) Hmm svårt, det får mogna ett tag till. Kanske blir svårt att lämna Sthlm samtidigt som det blir svårt att säga hej då till umeå :) Vi trivs och har ju fina vänner här med...men det har vi ju i Umeå också! :) Men ett är då säkert, att vi ska bo med egna möbler och allt vi äger! haha Svejs

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Söto! Förstår att ni saknar den. Om du behöver låna assistent kan du få komma hit! :D



Hahaha, jaaaa nu förstår jag ju mitt plötsliga behov av en gran här hemma. Haha emma gran substitut!



Nu ska jag och träna!

Kram

2009-11-03 @ 10:01:33
URL: http://mariaemb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0