Magen v 35

En bild att uppdatera hur magen växt senaste 2 veckorna.
Vi var hos BM idag & allt såg bra ut....40 dagar till BF!

V 34+1
♥Fosterljud: 145
Järnvärde: 116 (sjunkit något sen sist)
Blodsocker: 5,8
Sf-mått: 31 cm
Blodtryck: 100/70
Vikt: + 0,5 kg (totalt sedan inskrivning + 8,5 kg)

Sf-måttet hade ökat 1 cm sedan sist (på 2 v) men BM kände på magen & sa att lillan sjunkit ned något i magen & ligger nu med huvudet nedåt! Därför hade inte måttet ökat lika mycket som tidigare gånger men det var helt normalt sa hon & det hade ju ökat iaf! Känns bra att veta att hon ligger som hon ska...bara hoppas hon ligger kvar så tills det är dags :) Hickan i magen känns väldigt långt ner nu och det förklarar ju saken. Jag har även börjat känna hugg & stick (där nere ) när jag ställer mig upp eller går fort, som en kniv som hugger till så det är bara att sakta ner. Tydligen ganska vanligt då huvudet ligger längre ner.
Känns bra att ha varit där och kollat....2 v till nästa besök & bara 3 besök kvar!! :))

Kommentarer
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Ja det har verkligen varit tortyr! Har knappt orkat jobba.. Stoppat hela BH:n full med papper för att jag inte ska svettas genom klänningen, haha! Minns att jag tyckte det var olidligt varmt då jag väntade vilda också, och man svettas som en gris! Måste ju vara för att man samlar på sig lite extra vätska eller nått.. Jag har då heller aldrig varit så törstig som nu :p

Jo, jag har också svullit upp lite om fötterna och så, inte så himla kul :/ Jäkligt ont får man ju sen! Mina fötter har ju dock hettat typ hela graviditeten, så jag börjar vänja mig ;) Kommer bli skönt då det går om!



Du har ju förresten mitt mål-blodvärde! :D har 106 nu, och BM önskade att det skulle gå upp bara tio till iaf ;p

2011-07-01 @ 16:37:01
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Helena

ät jordgubbar mot järnvärdet, de hjäplte mig! Fast jag frossar nästan iofs;) haha.

Vår bebbe har oxå flyttat nedåt med huvudet och de känns på ett helt annat sätt, huggen känner jag igen..:)

2011-07-01 @ 21:51:31
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0