Besök hos barnmorskan....

Jag & Johan följdes dit idag! Så mysigt.
Magen mättes som vanligt & vi fick lyssna på hjärtljuden som slog lika fint som sist! Vackert.

SF mått: 25 cm, prick på kurvan idag.
Hjärtljud: 130-145 slag/min
Blodtryck: 110/70
Blodvärde (2 1/2 v sedan): 120
Min vikt: Stod stilla sedan sist jag var där. Men det går väl upp & ner. Sist hade jag gått upp en hel del! :)

Livmodern hade vuxit 2 1/2 cm på 2 & en halv vecka! :) Så allt var i sin ordning med bebis.
Dock var hjärtljuden svåra att höra då det var gympapass i magen samtidigt! :)
Barnmorskan skrattade & fick vänta ett tag tills det lugnade ner sig.  

Idag:
Jobb hela dagen, hem till middag som Johan skulle ha klart :) Mosarellaostfylld file med lindad bacon runt, hemgjorda klyftpotatisar, sallad, färskt bröd & hemgjord kall vitlökssås. Låter inte helt fel! Alltid kul då han åker & handlar själv inför helgmiddagarna :) 

Våran nya torktumlare hade också kommit idag så nu står den på plats installerad & klar att använda. 
Nydatorn har också kommit så ikväll kan jag nog gissa vad vi kommer att göra :) som två datanördar hela kvällen. Haha men kan behövas lite träning för att komma in i den nya! 

 

Kommentarer
Postat av: Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Jaa, det är helt klart min favorit :) älskar den. kommer säkert ha den som cravings när det är dags för mig ;) haha! farligt det där.

2011-05-07 @ 14:07:44
URL: http://idamli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0