Några tusenlappar fattigare :))

Härlig dag med en massa gjort! Känns så skönt. Nu är vi så förberedda. Alla möbler är köpta till barnrummet sedan tidigare och de som var kvar att införskaffa har vi köpt/beställt idag! Ja lite småsaker till skötväska och sånt har vi inte fixat än, det finns det en massa tid kvar till. Men det är ju sånt man kan kika på när det närmar sig. Härlig känsla. Nu är det på riktigt! :)

Nu sitter jag & uppdaterar medan jag har en liten guldklimp i magen som inte ligger still...
Bara så mysigt.

Inhandlat idag:
Barnvagn: Sittdel, liftkorg, benskydd, myggnät, regnskydd... & chassi såklart.
Babyskydd: Adapter till bilen att fästa den i, adapter till chassit så man kan fästa den där också+ bilstolen då!

Allt är beställt och betalt och kommer i juli!!!
Det blev denna, men allt går i svart!
Teutonias nyaste modell, har alla möjliga funktioner man kan tänka sig.
Blir riktigt liten då man fäller ihop den,
Man kan byta sida på handtaget för ex sol, blåst eller så man får de stora hjulen fram om man går i nysnö.
Punkteringsfria hjul osv,
Lätt att koppla bort och byta från liftkorgen till sittdelen...Den är helt perfekt för oss.

Det finns en hel del vagnar att välja bland...alla har olika önskemål om hur man vill ha det.
Vi är så glada att vi hittade våran vagn tillslut!

Så kommer man kunna göra då....även bilstolen kommer vara svart.


Köpte även en ny torktumlare då våran nyligen gått söner. Den är betald och kommer på fredag, de tar bort den gamla och vi får den nya installerad! Riktigt tråkig utgift men nu är den gjord.



Putsat fönster idag...
Jag vaknade kl 09.00 idag, upp pigg som en lärka och började putsa fönstrena i vardagsrummet. Så skönt, nu är det "bara" 3 rum kvar. Är ledig på torsdag så så kan jag fortsätta med det projektet! De var verkligen jättesmutsiga så nu ser det tom renare ut inne bara för att fönstrena är så skinande! :)

Ikväll ska vi till Marlene & Per och gratta dem till deras lilla prinsessa som kom för 7 veckor sedan.



Kommentarer
Postat av: Hollys mamma <3

Vilken fin vagn passar säkert er perfekt som bor i storstan:) hade också vilja ha en sån där smidig vagn men med all himla snö som är här uppe i Kiruna så är ja osäker om jag skulle ta mig fram med så små jul:P

2011-05-01 @ 17:39:04
URL: http://elliieoberg.blogg.se/
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Åh vad skönt att ha beställt vagnen! Vi skulle också borda göra det, men vi hade tänkt sälja vagnen vi har först, och då är det ju att få tummen ur och göra det nån gång :p



För mig har magen också haft en växtspurt nu. Man får vara försiktig då man ställer sig upp, och man får inte göra nå plötsliga rörelser. Annars kan det slita till så förbannat inne i magen!

Jag har börjar få jättetungt att andas nu också, något jag aldrig upplevt tidigare. Skitjobbigt är det!

2011-05-02 @ 00:42:47
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Fin vagn!

Vart har ni köpt den?

Letar något liknande ju... :)

2011-05-02 @ 12:59:17
URL: http://elinpantsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0