Privat UL ikväll! :)

Ikväll var vi hos en privat barnmorska som skulle göra ett UL för att säga könet då vi inte fick veta 100% säkert vad det var på rutinultraljudet.
Men våran lilla bebbe vill verkligen vara lite anonym. Nu ligger den alltså med rumpan ner & huvudet upp så därför kunde man inte se könet från båda hållen (fram & bak)
Men vi lyckades tillslut se en närbild mellan benen som såg exakt ut som blygdläppar med en springa mellan. Och barnmorskan gissade ju på en tjej på första UL.

Ikväll sa vi alla 3 (jag, Johan & barnmorskan) att det där måste ju bara vara en flicka!!
Syntes klockrent!!

Men hon ville inget garantera då vi inte kunde titta från andra hållet och verkligen konstatera det med säkerhet att ingen snopp låg där. Fast den rörde sig & inget kom fram där mellan. Men man förstår ju henne. Det är ju en stor sak att lova till 100%.
Vi får komma tillbaka gratis om 2-3 veckor och titta igen om vi vill. Men det känns gode säkert på tjej iaf, tyckte vi alla 3!

Det hade fått vara precis vad det ville. Jag känner mig lugn i kroppen att ha sett bebis igen då jag senaste veckan tyckt att det varit så lugnt i magen. Men hon sa att eftersom den just nu ligger med rumpan ner känner man inte lika väl när den sparkar & rör sig. Så nu vet vi iaf att det är en liten armbåge som sticker ut uppe på magen & lilla huvudet som vi känt så tydligt men inte vetat om det var en rumpa eller huvud :)) För rörelser känns hela tiden men det känns lite mer som om den knorrar på där inne & inte sparkar lika mycket. Men nu har vi en förklaring på det.

Nu är Johan ute & hurtar på en joggingtur & jag sitter mest & tänker vad jag ska äta härnäst. Har fått tillbaka en större hunger igen! Vi åt ju för bara 2 h sen & det suger redan i min mage :) Men lillan växer väl så det knakar nu!

Detta beställde vi till barnrummet ikväll, väggdekorer:

Och den här var så söt ju!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi har nog också tänkt boka in ett extra UL för att förhoppningsvis få veta lite mer säkert vad de är för kön. Våran lilla bebis låg ju så knepigt så hon hade så svårt att se könet. de va ju jättebra att du fick komma tillbaka om nån vecka för att kolla igen ;) har man bestämt sig för att ta reda på könet så vill man ju ändå att barnmorskan ska vara gode säker iaf. Va kosta de ett "privat ul"? va de i Umeå du gjorde de? :)

2011-05-17 @ 20:45:33
URL: http://emmaala.blogg.se/
Postat av: Ida - Gravid & Mamma till Vilda ღ

Åh vad roligt med ett till UL, är jag också sugen på!



Jaa, är som roligt att förnya sig lite. Men blir aldrig riktigt nöjd med designerna :p Vet som aldrig riktigt hur jag vill ha det, haha.

Ja, det är ju gode stor skillnad med en sån! Men det finns ju många bra program på internet :)

2011-05-17 @ 21:40:36
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Va kul! :DD

2011-05-18 @ 14:51:57
URL: http://elinpantsar.blogg.se/
Postat av: Pauline - mamma till Leya ;)

vart har ni köpt dessa?

2012-03-04 @ 12:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0