Pappan kommer hem!

Idag är det torsdag & pappa Johan kommer hem från jobbet i Gtb! Härligt tycker vi...lite extra glada idag :)

I veckan har jag:
Spenderat min tid med Marlene & hennes Elsa 8 månader...kul att träffas & umgås, promma med vagnarna osv.
Min kusin Nina har varit här och hälsat på igår...blev lite kinamat & en fika till efterrätt tillsammans :)
Idag ska jag (läs jag & Melody) ta bilen till Elin och hälsa på, hennes blogg hittar ni här! :)
Så fullt upp hela veckan, det gillar vi!!

Nära till mjölkstockning!!
Lite nervös blev jag natten till tisdag då jag vaknade med feber, svettades & frös omvartannat & jag tror jag vaknade var tionde minut hela natten & kände mig öm i det vänstra bröstet. Melody sov bra & jag låg nästan & önskade att hon skulle vakna & äta :) Men ville inte väcka henne heller då hon nu börjat sova mellan 5-6 h innan hon äter första gången. Kl 05 var det dags för första målet, 6 h sedan hon åt sist!! Sedan sov vi till 10.00 och då kände jag min inte så febrig längre men fortfarande väldigt öm...jag värmde riskudden & la den på bröstet för att värma (tips av mamma & syrran) och hade Melody till att äta lite mer från den sidan. På kvällen lättade trycket & dagen efter var det som om inget hade hänt :) TUR! Vill inte få 40 graders feber...särskillt inte då Johan är borta :) Nu får jag inte slarva med inläggen då jag går ut i blåsten!

Kommentarer
Postat av: Mamma Evelina

Jag hade sådär två gånger. Inge feber eller så utan bara lite öm i bröstet. Men jag fick aldrig någon mjölkstockning under mina 11 månaders amning. Skönt! Och jag var verkligen inte noga. Använde aldrig såna där värmande inlägg och kunde springa ut och hämta posten i bara t-shirt.

2011-11-10 @ 11:16:50
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Sara

Är så himla olika hur känslig man är.. jag hade mjölkstockning med hög feber 5 ggr under 4 månader! Jag hade ändå inlägg, vindväst och gick ALDRIG ut utan vindvästen, trots en varm sommar! snacka om att man var helt slut.. svårt att njuta av småbarnstiden också när man blir så sjuk :(

2011-11-10 @ 12:43:39
Postat av: Helena

vilken tur att det inte blev någonting av de. Att vara sjuk med en liten är nog inte så lätt, och absolut inte om du är ensam hemma...

2011-11-10 @ 13:27:38
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack vi är supernöjda!!



jag försöker fylla i utmaningen men kommer inte på nåt att skriva.....

2011-11-11 @ 08:35:26
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Mamma Evelina

Haha jaså, så kul att du också gjorde de ;)

2011-11-11 @ 11:04:59
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0