Min graviditet med Melody

Jag hittade dessa frågor på Idas blogg som hon gjort....tjuvar de & svarar hur min graviditet med Melody var.
Hennes fina blogg hittar ni här: www.elfvin.blogg.se (kan tyvärr inte länka då jag inte vet hur man gör)

När fick du reda på att du var gravid? 11 december 2010
Var bebisen planerad? Ja
Mådde du illa mycket? Pyttelite vissa kvällar
Hur blev ditt hår? Ingen skillnad...men nu när jag ammar löser jag massor!!
Hade du mycket halsbränna? Nej, bara under 1 vecka
Grät du för ingenting? Ibland
Var du känslig? Ja
Vad gillade du för mat? Rostat bröd, ost, marmelad & te...mjölk!! Jordgubbar!!
När kände du bebisens första sparkar? I vecka 16 :) 
Var du ofta orolig? Hela tiden
När började du läcka bröstmjölk? Runt vecka 20
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? En hel del & internet.
Sparkade bebisen mycket? Massor! :) 
Fick du bristningar? Inte en enda!
Blödde du någongång? Nix
Levde du på som vanligt? Ja 
Hur gammal var du när du blev gravid? 24 år
Hur tog dina föräldrar det? Glada såklart
Hur tog din partner det? Han blev jättelycklig!
Vart bodde du/ni? I Umeå
Hur ofta gick du till mvc? Så ofta som var normalt 
Hur många ultraljud gjorde du? 4 stycken :)
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville föda vaginalt, att det skulle gå lagom fort & utan komplikationer, lagomt med bedövning. 
Hur började din förlossning? Slemproppen började släppa 5 dagar innan jag vaknade med värkar en morgon 07.30.
Hur många timmar tog din förlossning? Från första värken till hon kom ut tog det 13,5 timmar. 
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 4 cm
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas, bad & lokalbedövning (bäckenbottenbedövning)
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Det tog 30 minuter
Blev det komplikationer? Nej som tur var
Fick du sy? 2 ytliga stygn
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna i öppningsskedet, speciellt mellan 7-10 cm
Var du rädd för något? Jag var orolig för krystskedet först men inte då jag väl var där :)
Skrek du? Nej 
Hur många var inne i förlossningsrummet? Två stycken, & Johan såklart!  
Hade du någon nära med dig? Johan!!
Hur var vikt och längd? 3570 gram och 51 cm lång :)
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: Brunt
Ammade du? Ja
Ammar du nu? Ja
Hur gammal är bebisen nu? 26 dagar :)
Vad tyckte du om förlossningen? Snabb, magisk, smärtsam men perfekt & något jag verkligen inte är rädd att göra om!
Vill du ha en till? Helt klart!
Planerar ni ett till? Inte nu
När kommer andra barnet? Får ni väl vänta & se
Hur är ert förhållande nu? Hur bra som helst ♥
Vilken vecka födde du i? 42 (41+2)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack!! :)



Ja, det är i alla fall tanken :) verkar vara ett himla kul jobb! Har velat bli det ända sen jag var liten så det blir nog bra :)

2011-09-14 @ 19:19:05
URL: http://mittliviovik.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken skoj lista, den får jag nog sno;)

2011-09-14 @ 20:07:14
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Ida - Mamma till två Prinsessor

Så himla roligt att läsa andras såna här listor och jämföra med sina egna! :D

2011-09-14 @ 22:44:15
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Mamma Evelina ♥

Måste gå tillbaka i arkivet och läsa min sån här lista :)

2011-09-14 @ 23:04:34
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Elin - Albins Mamma

Men tack! :D

Ja han börjar bli en liten knubbis! ^^

2011-09-15 @ 09:04:32
URL: http://elinpantsar.blogg.se/
Postat av: emma

Kikar in hos dig :)

2011-09-15 @ 13:13:23
URL: http://lovestorybyemma.blogg.se/
Postat av: Hanna

Har också tjuvat den här från Ida men har inte lagt upp den än :) Haha, kul att ni fick veta att Melody var i magen samma dag som Astrid kom till oss! :)

2011-09-18 @ 13:30:27
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0