Tisdag

Vi har tagit det lugnt på morgonen och nu sover Melody sin förmiddagslur innan lunch och jag kikar genom lite bloggar :) När hon vaknar ska hon få äta burkmat (Mormors kalops, Nestle). Från ingenstans känns det som att hon behöver/vill ha annan mat på dagarna. Hon ammar men är inte riktigt intresserad då hon vet vad hon kan få istället. På dagarna då hon ammar äter hon väldigt snabbt och sedan vrider hon huvudet bort från bröstet som om det inte är så intressant och så längre. Tar man fram mat bli hon helt tokig och vill smaka ALLT vi stoppar i munnen annars blir hon arg och gormar. Haha. 
Mycket mer intressant med mat nu tycker hon, förutom på tidig morgon eller på kvällen då hon verkligen myser fast vid mig då hon ska ammaoch ligger kvar tills jag tar bort henne :)

Idag blir det en sväng till bror Patrik med fam och hälsa på, kanske snålar jag mig lite middag där hehe.
Kallt har vi idag så jag skyndade mig ner och satte i motorvärmaren då mätaren visade på -28 på morgonen. Nu lyser solen ute och det är verkligen vackert med den klara kalla luften och all vit snö.

Såhär såg det ut när jag körde "hem" igår, inte bästa sikten bitvis :)



Kommentarer
Postat av: Helena

Likadant här!! Det ska vara mat, mat.. Och luras går icke!! Hos oss börjar amningen gå mot sitt slut... Blandade känslor!

2012-02-07 @ 12:27:01
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, önskar Liv kunde få lite av Melodys matintresse. Liv hänger kvar vid tissen som om det gällde livet (vilket det säkert iofs gör för henne) och vill verkligen inte smaka något annat. Jag har problem att en nå fram till hennes mun med skeden. Så fort hon ser vad det är sätter hon händerna för munnen, eller så tar hon tag i skeden.

2012-02-07 @ 13:33:04
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Hanne

Hej :) va skönt att er resa gick bra och din nya taktik på melody! Kanske ska prova samma på Theo när vi åker till sundsvall.. Vi provade förresten att ge Theo godnatt välling nu ikväll så får se ifall han sover längre nu eller bättre med färre nappinlägg. Hoppas ni får det lungt och trevligt resten av veckan där i älvsbyn och att hemresan till Umeå går bra sen! :) kram

2012-02-07 @ 20:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0