I Köket

Jag har gjort mer semmelbullar (sist blev en av plåtarna lite övergräddade) så idag fick det bli nya/fler.
Har även gjort köttbullar i ugn medan degen jäste & samtidigt rensat frysen! Melody har både varit vaken och lekt samt sovit då jag fejjat på...
Johan kom hem på lunch och åt köttbullar, makaroner och brunsås som jag fixat. Melody tyckte det var väldigt kul med lite pappabus i soffan innan han åkte tillbaka till jobbet.
Fick ett il och gjorde barnmat...-Köttfärs, potatis, morot, dill med yttepyttelite vitlök. Självklart utan salt. Melody har redan mumsat några små skedar av det :) Snart blir hon ju 6 månader och då ska vi allt börja byta ut ett mål mot mat på dagen istället för att amma på heltid. Spännande men också väldigt tråkigt då jag verkligen älskar att amma och har lite separationsångest över att trappa ner :/ Melody är nog mer mogen för det än mig :)
Fyllde maten i små barnmatsburkat vi diskat ur & sparat från pureer hon ätit tidigare...och sen in i frysen.
Tog bort alla isfack med pureer och satte allt i en plastpåse i frysen istället, det tar mindre plats och så behöver man inte en hel uppsjö med istärningsfack.
Här i är: Majs, broccoli & morotspuré.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tog telefonen, men det blir en ikearesa ändå då jag inte behöver betala telefonen försän nästa månad. Perfekt ;)

2012-01-30 @ 20:25:39
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack:)

Gud vad duktigt och huslig du är!!

2012-01-30 @ 20:45:24
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Saran - Mamma till Julian <3

Jaa, jag tror vi ska ta och testa det där med vatten! Har hört flera som säger det och det verkar ju funka! :) Jag är tacksam för alla råd jag får ^^ Det är ju så sjukt jobbigt på nätterna, och jag kan inte somna om när han äter :P

2012-01-30 @ 21:04:11
URL: http://saharan.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0