Måndagsmiddag

Mammaträff idag, trevligt som vanligt och Anja bjöd på massa gott!
Tänkte jag kunde försöka få Melody att somna på vägen hem, men inte det. Hon var minsan pigg och glad och när vi kom hem satt hon och lekte över 30 min på golvet med sina leksaker och mamman fick lösa lite korsord & ta det lugnt. Får passa på då hon tror sig själv.
Klockan har verkligen gått fort idag! Snabbt blev det tid för middag och jag skyndade mig att laga till något åt oss. Nu leker hon vidare på golvet och vid ca 19.30 blir det läggdags för lillis och en hyrfilm för mamman!

Mammans: Torsk med hemgjort potatismos & vitvinssås till det.
Melodys middag:
Torsk och hemgjort potatismos. Blev lite gurka till det idag. Hon brukar nästan alltid äta kokt majs, morötter, ärtor, broccoli osv till varje måltid och jag kände för lite annat till henne. Fast gurka är mest vatten :) Sen skippade jag såsen till henne då jag hade vitt vin & "massa" fiskbuljong i den. Uppskattade sin middag iaf som tur var :)
Och så en dagens lillis!

Kommentarer
Postat av: Josse mamma till Oliver

Så söt hon är!



Äter hon alltid samma mat som er?! :)

Jag har en son på snart 1 år men han har inga tänder, ger han fortfarande burkmat från 8 månader men skulle vilja att han kunde äta samma som oss vore ju himla smidigt! Har du nått tips på hur man gör? Några tips på speciella maträtter som hela familjen kan äta?! För man vill ju ogärna ge dem stark mat och såser som innehåller för mycket salt och sånt, ja du förstår säkert... Men lagar du hennes separat?! :)

2012-06-05 @ 12:21:30
Postat av: Pernilla

Ser mumsigt ut och så söt bild på henne =)

2012-06-05 @ 18:34:00
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0