Söndag

Ja inte sov jag många timmar inatt. Tyckte inte alls att det passade att ställa om klockan denna natt!! Jag blev av med 1 h sömn efter en utekväll för upp på babysim skulle vi. Och Johan hade kunnat gå själv men jag hade bestämt mig att jag ska inte ut på krogen och sen saka Melody dagen efter.
Jag sov så länge det gick och steg upp till frukosten som Johan fixade...vi åt och promenerade till simhallen. Men fort blev jag pigg och Melody sover nu middag ute på balkongen och vi har ätit pizza :) Johan vilar middag & jag bloggar! Haha

-Nu kommer det vatten....
Det gick så himla bra på simmet idag!! Melody har redan lärt sig vårt kommando när den som håller i henne säger -Nu kommer det vatten och så visar man att man kniper igen ögonen och håller andan då. Direkt knep hon också igen sina ögon och höll andan för då visste hon att nu kommer det vatten och så hällde vi alt intruktören en hink med vatten över hennes huvud. Duktiga tjej!! Beröm fick hon också att hon redan fattat det. :) Så läckert att se att man kan lära henne saker med lite träning. Jag vet att endel kör med tekniken att blåsa på barnet och sedan doppa det under vattnet för då håller de andan. Men de vi går hos vill lära barnet att själv veta att man måste hålla andan då det kommer vatten.

Det var en mysig avslutning idag då vi lyfte upp alla barnen på en rund madrass och snurrade runt och sjöng samtidigt "prästens lilla kråka" och avslutade med ett dopp(ner i diket) och sedan tacka för denna dag :) Melody ville så gärna känna på sina badkompisar bredvid sig. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för igår! Hoppas du får några extra timmars sömn inatt då;) kraam!

2012-03-25 @ 15:38:32
Postat av: Ida

Oj så blond hon blivit lilla fröken :) Tror våran lilla också är på väg mot det ljusa hållet ;)



Jag brukar alltid sova med mina "hårkurer". Tycker det är så perfekt. Sätta i en inpackning eller olja, också snurra upp håret till en knut och sova med det så. Är ju bara ha ett örngott man inte är rädd om, men oftast blir det inget. På morgonen brukar allt ha åkt in i håret, finns aldrig nå att skölja ur. Då jag var blond sov jag med silvershampo nån gång då jag itne fick bort det gula och inte ville bleka mer. Blev riktigt bra det med, sov dock med en plastpåse och mössa på huvet då, hehe ;p

2012-03-25 @ 15:40:49
URL: http://elfvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0