8 månader med amning...

8 månader med amning...
Tror inte att jag skrivit att vi slutat med amningen. Känns inte som något intressant att dela med sig av egentligen men men nu vet ni iaf det :)
Över en natt fick vi Melody att sluta med sina nattmål då hon var 5 månader, vi testade då bara att börja ge nappen istället för att jag direkt gav bröstet av vana...och det gick ju faktiskt bra och hon somnade om ganska snabbt och kom in i det väldigt fort och sen gick det snabbt att hon började vela ha mat till både lunch och middag på dagarna och bara amma morgon/kväll & lite som mellis ibland. Den senaste tiden har vi gett henne välling + amning innan läggdags och tillsist märkte vi att hon behövde extra även på morgonen efter att hon ammat klart. Hon var heller inte så intresserad längre och det blev mer en kamp för mig att få henne att ligga still tills mjölken rann till. Då kände jag att både jag & Melody var redo att lägga av. Så var det inget mer med det, vi ökade vällingen lite både morgon och kväll istället och hon har då inte klagat, och inte jag heller för den delen :)
Nu är det mysigt att sitta i soffan med henne på kvällen och ge välling och nu varvar både jag & Johan med det. På morgonen då hon vaknar hämtar vi in henne till vår säng och så får hon äta sin morgonvälling där och kan ligga och mysa 45 min efter att hon ätit klart. Så just nu saknar jag inte amningen då det mest blev dubbelt jobb på slutet.

Men att jag har älskat att amma, det har jag verkligen gjort!! :)


Kommentarer
Postat av: Saran - Mamma till Julian ♥

Jag tänkte också försöka sluta amma nu... jag ammar ibland på morgonen och så 1-2 gånger när jag kommer hem efter jobbet, men det är ju mest för att det är mysigt för oss båda ^^ På nätterna sover han hela natten :) Men i helgen ska jag ju ner till Sthlm och vara borta två hela dagar, så jag tror det får bli slutet på amningen :p

2012-05-02 @ 21:23:12
URL: http://saharan.blogg.no
Postat av: Ida

Men vad skönt att det gått så smidigt! För mig verkar det då inte ens vara nära slutet på amningen.. Liv vägrar fortfarande äta något annat än bröstet, och vi kämpar verkligen. Flaska går inte att få hon och ta, hon kan skrika hur länge som helst och då hon inser att det inte får flaskan att försvinna så ligger hon bara och stirrar på en och har den i munnen utan att suga. Då jag skulle iväg med en kompis en kväll och Robin skulle ha henne, så tänkte vi att hon kommer väl att ta den till sist, då hon blir nog hungrig. Men icket, då jag kom hem hade hon fortfarande inte ätit, och jag hade varit borta i många timmar. Vanlig mat vill hon inte heller ha, hon både kniper igen munnen och håller för med sina små händer. Någon sked kan hon ta ibland, men det är inte ofta. Det enda hon äter är rån :p

Om några år kommer jag få vara med på outsiders som den där knäppa morsan som ammar sitt halvvuxna barn ;p

2012-05-03 @ 00:27:46
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Helena

vad skönt att det gick "smärtfritt" över, likadant för oss =)

Så himla smidigt med amning men samtidigt som man nu fått tillbaka lite av sin egentid på något sätt! =)

2012-05-03 @ 07:42:06
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0