Potträning

Senaste dagarna har jag börjat sätta Melody på pottan varje morgon efter välling och lässtund i sängen. Hon har kissat varje morgon flera dagar i följd nu. Idag har hon många gånger varit torr i blöjan då jag känt efter, då har jag satt henne på pottan igen och så kissar hon. Dock ska jag/vi komma ihåg och sätta henne där, annars görs behoven i blöjan. Kommer väl mest ihåg det då vi är hemma än så länge.
Ofta blir det även nr 2 på pottan numer, iaf senaste dagarna.
Som från ingenstans känns det nu så självklart med potta och vi behöver bara säga åt henne att nu går vi på toa. Då hämtar hon en bok (alt att den redan ligger där) och så ska hon försöka sätta sig där själv. Så det gäller att vara snabb att ta av brallor och blöja :)

Tycker det är så läckert med alla framsteg. Man vet aldrig då de kommer och vilka de är förrän man/hon är där. Jag vet inte hur vi fattar att det är dags heller, det bara blir :)
Nöjd som hon blir ställer hon sig upp och ska titta ner då hon är klar. Har även sett oss hälla ut det och spola så det ska hon ibland försöka med själv. Men nej tack....det fixar vi!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0