Blåbär & Hjortron

Vi steg upp, åt frukost, tog på oss oömma kläder och sedan bilen till skogen för att plocka bär. Idag fick jag med mig Johan & Melody (Jag förberedde han redan igårkväll) :) De plockade blåbär, eller ja Melody satt mest och åt. Jag gick ner på myren och plockade ihop lite mer hjortron. Efter 45 minuter blev lillan less, då sa hon mätt pappa, bäja (bära). Haha Gode mysigt, hon verkade väldigt nöjd där hon fick sitta och mumsa blåbär hur mycket hon ville medan Johan slogs med myggen samtidigt som han plockade lite bär. Nere på myren var det inte lika mycket mygg, men varmt blev det i solen. Melody fick ha galonisarna mot den fuktiga skogsmarken och sen sitter nog rumpan på ett och annat blåbär också :)
 
Sen åkte vi hem, jag kokade palt till lunch med rimmat sidfläsk i medan Johan åkte och tvättade bilen in och utvändigt. Nu sover både pappan & lillan middag vilket jag också borde göra men tar mig inte tid som vanligt :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0