Piiia

Vaknade imorse kl 8 av att Melody ropade -Piiia mamma, piia pappa! Det tog en stund innan jag insåg att det var morgon och formodligen även ganska brottom. Går in i hennes rum och tar upp henne (hon stiger aldrig upp ur sin nya säng själv utan vill bli hämtad) Skyndade oss på toan och kissa och hon hade endast en liten liten kissfläck i trosan och hade lyckats hålla sig fast hon var så kissnödig. Hon är otrolig på det där! Jag var inställd på att byta rent i sängen då jag steg upp men inte det. Man glömmmer det lätt men nu har hon varit torr på dagarna sedan i vintras/våras och även utan blöja på nätterna i 1-2 månader! Kommer på mig själv ibland att kolla till lagret av blöjor men inser att hon inte behöver dom längre. Och hur gick det till?! Det bara blev, hon ville det bara & började helt plötsligt säga till då hon ville kissa på dagarna och när nattblöjan varit torr varje morgon i över en månads tid tog vi bort den också & vips är vi här.
 
Alla barn är så olika då det gäller att bli av med blöjan. I början vet jag att vi tyckte det var konstigt och ovant att behöva påminna henne om pottan och osäkerheten att åka bil långt och vara rädd att hon skulle kissa i bilstolen osv Då kändes det skönt när hon haft blöjan och vi inte behövt tänka på sånt. Men vi fick vänja oss och inse att hon i princip alltid sa till. I början försökte vi ibland ta det säkra före det osäkra och tog på henne en blöja om vi skulle in till stan osv men vi fick ändå leta upp en toa då hon blev kissnödig för hon hade verkligen bestämt sig att hon inte ville kissa i blöjan! :) 
Några gånger kan hon självklart kissa ner sig om hon inte tar sig tid att känna efter, är mitt uppe i en lek osv men det händer väldigt väldigt sällan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0