Söndag

Helgerna går fort som vanligt. Idag har vi grejat på gården, tagit in lite utemöbler, täckt grillen osv 
Melody ville åka skottkärra med pappa en stund och när vi gick in städade jag upp det sista i garaget så vi kan köra in bilen då det är dags. 
Sen har Johan gallrat med röjsågen och gjort fint medan jag & lillan var inne och spontanbakade både bröd och kubbar. 

Brödet blev en lyckträff, visst brukar jag göra om recept nästan varje gång jag bakar...men detta bröd är gjort endast på känn. Hällde i hackade hasselnötter som jag hittade i vår skafferilåda, de sista russinen som vi hade, havregryn, vetemjöl, rågsikt, fil, sirap, bikarbonat, lite brödkrydda och rörde ihop allt till en degmassa. Hällde över i en smord brödform och gräddade på 175* tills sticktestet kändes bra och den var klar att ta ut. Gott blev det också! Jag bakar sällan bröd så det var roligt att lyckas. Medan brödet gräddades kastade jag ihop 20 kubbar som gräddades och som nu ligger i frysen. Jag har verkligen ett bak-il nu! 





Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha ha det låter som du ärver mammas tag, man tager det man haver. Såg gott ut kram.

Svar: Jag känner mig som dig mamma varje gång jag bakar på känn! 😊
Emma

2013-10-06 @ 16:22:07
Postat av: Therese W

Vad ihärdig och duktig du är! :)

2013-10-06 @ 23:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0