Förlossningsberättelse

♥ Colin hade väldigt brottom ut till världen. ♥
 
Måndag 13/1 på kvällen släppte slemproppen. Det är ju inget säkert tecken vet jag ju men det kändes ändå som något väldigt positivt. 
Vi la oss och somnade vid kl 00.00 & jag kände ingenting alls. 
 
Kl 01.30 
Jag vaknade av en kraftig värk, trodde det var förvärkar så jag vred mig och försökte somna om. Men ganska snabbt kom en till och jag kände att det var på gång. Väckte Johan, sa att jag hade värkar och gick ner för trappen. Tyckte det dröjde då han inte kom ner direkt så jag fick väcka han igen då han somnat om!! Han hade inte riktigt hunnit uppfatta att jag menade att det var dags :) Jag var lite småstressad då jag hade 2 minuter mellan varje värk sedan jag vaknat. 
Vi ringde svärföräldrarna som fick komma till oss eftersom Melody låg och sov. 
Jag ringde förlossningen och sa som det var, de var tvugna att fråga igen. "Alltså du vaknade för 15 minuter sen och har haft 2 minuter mellan värkarna sedan dess?" Ja sa jag och fick till svar att vi var välkomna in. 
Vi tog det lugnt efter vägen de 7 mil som vi har till BB. Värkarna var täta men inga problem att ta. Rutan på min sida immade igen efter allt jag andades vid varje värk :) 
 
Kl 03.10 
Vi var inne på förlossningen. Blev erbjuden bedövning men jag tackade nej. Jag var öppen 4 cm och vi fick ett rum på förlossningen, sen fick jag ligga med ctg i 20 min. När den var klar (kl 03.40) frågade jag efter smärtstillande så jag fick lustgas. 50/50 med lustgas och syre. 
 
Kl 03.45 
Jag var så kissnödig och gick på toa mellan värkarna men jag fick inte låsa dörren. 
Jag la mig i sängen igen och fortsatte med lustgasen. Hann påminna Johan om att fota lite mer och han bara skrattade och tyckte nog det var lite komiskt att jag låg och tänkte på det samtidigt som jag var mitt uppe i förlossningsarbetet, värkarna var så sjukt täta nu. 
 
Kl 04.25
Jag bad om bäckenbottenbedövning men fick veta att det var för tidigt än. 
Hon kollade och jag var öppen 6cm. När bm gick ut tittade jag på Johan och kände det lite hopplöst. Vet att jag sa att det gör så ont och jag vill ha mer bedövning, vet ju att det bara kommer bli värre och värre och jag vill inte det! Kände bara att värkarna inte kunde bli värre, men då jag bara var öppen 6cm visste jag ju att de blir de. Johan peppade och sa att det kommer gå bra. Han tog upp kameran och fotade mig under kommande värk och jag sög allt vad jag kunde i lustgasen för SHIT vad den värken kändes kraftig!! Försökte få ur mig: "Tryck på knappen" till Johan för vattnet gick och jag kände ett enormt tryck neråt. 
 
04.27 Bm kom inspringandes och såg mig krysta. Hon fick säga 2 gånger att jag inte fick ta i för jag var ju bara öppen 6 cm för 3 minuter sedan, men det gick inte!! Hon kollade snabbt och jag var öppen helt så jag vred mig till ryggläge, krystade och på 2 minuter var han ute. Inte så konstigt att jag inte tyckte det borde bli värre värkar, han var ju bara 5 minuter bort :) Så jag hade vattenavgång, öppnades 4 cm och krystade ut han på totalt 5min!! 
 
Kl 04.31 Colin Granberg! En pojke, var det sant! Jag tittade upp på Johan och såg de tårfyllda ögonen som höll på svämma över av lycka. Vilken känsla! Att få uppleva detta igen och det var lika fantastiskt denna gång. ❤️ 
Vi fick ett rum på BB, stannade till efter lunch och fick sedan åka hem till en stolt storasyster. Lyckorus till tusen och det sitter fortfarande i. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men så fantastiskt :) Förlossningsberättelser är något av det bästa jag vet att läsa, haha :)

2014-02-16 @ 19:15:49
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Sandra ♥trebarnsmamma

Så roligt att läsa förlossnings berättelser! Vilken förlossning ;-) med Elise var jag öppen 6 cm 21.30 och sen var hon ute nästan 20 minuter efter de. Så intensivt, med kraftiga värkar som löste av varandra. men visst är man piggare efteråt då det gått snabbt och bra.

2014-02-16 @ 20:25:49
URL: http://shandras.blogg.se
Postat av: Jennica - blivande tvåbarnsmamma

Men är det ens möjligt??? Allt det inom 5 minuter?! Helt otroligt! Shit vad duktig du är! Är livrädd för att min förlossning kommer gå för fort då jag verkligen vill ha epidural...

Grattis igen! Man blir tårögd när man läser sånt här :')

2014-02-17 @ 00:44:46
URL: http://mammajennica.se
Postat av: Pernilla

Fick rysningar när jag läste din förlossningberättelse, det är så magiskt när man får se det lilla livet för första gången som är ens eget barn :) Det är så fantastiskt!!

2014-02-19 @ 09:47:03
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: alexanderlöfgren

Hej Emma, Vilken fantastiskförlossnin. Jag blir alltid så imponerad av era förlossingsberättelser. Har själv inga barn. Jag har läst en del förlossingsberättelser och jag säger bara hur klara ni kvinnor det det är helt fantastiskt. Tack för en fin förlossingsberättelse.Den var verkligen häftig.

2014-06-11 @ 22:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0