After eight muffins

Jag hade för många myror i benen då vi skulle se film. Så jag kom på att jag skulle baka lite. 
Kom på att vi hade After Eight i skafferiet som jag kunde göra något av. Så det fick bli After eight muffins! Och hur gott blev det inte! Och inget smör i degen utan bara olja.
Så ett tips till bakälskarna:

After eight muffins: 200 grader
4 dl mjöl
1 dl socker
3 tsk bakpulver
1 ägg
6 msk olja
2 dl mjölk
1 krm salt
1/2 dl kakao
2 msk vaniljsocker

Vispa ägg och socker pösigt med elvisp. Tillsätt olja och mjölk. Sedan mjölet blandat med bakpulver, salt, kakao och vaniljsockret.
Fyll formarna 2/3 och tryck ner 1 eller 1 1/2 mintplatta i varje form.
Grädda ca 15 min för normalstora muffins. Gör du stora grädda i 20 min. Jag gjorde normalstora och fick ut 10 stycken av denna smet. Kunde fylla formarna extra mycket eftersom jag hade bakformarna i en speciell muffinsplåt.




Kommentarer
Postat av: fanny

Precis, man vet aldrig. Till helgen ska jag äta trerättermiddag med några tjejkompisar! jo det pratades om lite fest också men jag vet inte om jag var så himla sugen, får väl se!:) Vad ska ni hitta på då? är det jobb för fulla muggar? kram

2009-01-27 @ 16:02:11
URL: http://fannyob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0