Potatisbakelsekaka

Idag har jag & Melody bakat...en del av tiden har hon sovit resten suttit i matstolen vid köksbänken och tittat på när jag fejjat runt fram och tillbaka i köket...
Jag tog detta recept av brors fru då jag var hem sist. Tycker alltid hennes brukar vara så goda & detta recept kan jag varmt rekommendera!

Recept: 175° 15-20 min
4 ägg
4 1/2 dl socker
200 g smält marg
2-3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl mjölk
6 dl mjöl

Ovanpåkrämen:
3 dl kokt kall marsankräm
200g rumstemp smör
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker

Ca 400g mandelmassa & lite kanel

Ägg och socker vispas pösigt, ner med resterande ingredienser & grädda i långpanna med bakplåtspapper. Låt kakan svalna och bre sedan på krämen. Riv önskad mängd med mandelmassa och strö på kanel! Njut!

Kommentarer
Postat av: hanna

Ååh vad länge sedan jag åt en potatisbakelse! Hehe,ja de tycker jag också ;)

2011-12-14 @ 21:34:38
URL: http://hannaamandaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0