Renstekssnittar...

Delar med mig av ett superenkelt & gott recept på smakrika snittar som jag nyss förberett till ikväll. Melody satt i babysittern och tittade på medans jag fejjade i köket :) Nu sitter pappan & lillan och leker på vardagsrumsgolvet medan vi inväntar Idol :) En lugn kväll
Renstekssnittar:
Ca 220g varmrökt renstek
6 msk ceme fraiche
2 msk majonäs
3 msk hackad gräslök (finns färdighackad i frys)
4 skivor Sarek bröd (mjukt tunnbröd)
Kör allt i mixer & bre på det mjuka tunnbrödet, rulla ihop & lägg i plastfolie & in i frysen så bir det finare form på snittarna om du skär upp dem innan rullen tinat, sen är det bara att äta då de tinat klart! Gott kan jag lova!
Lägger upp bilder på ordningen så ser ni att fyllningen inte är så lös för då rinner den bara ut ur rullen!

Kommentarer
Postat av: emma

ja de är verkligen underbart att se! :D när fick ni första leendet ?:)

2011-11-26 @ 12:00:40
URL: http://emmaala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0